Snabb liten uppdatering~

Hejhej!
 
Nu är det ju inte alltför länge sen sedan jag skrev sist va? Haha, är nästan stolt över mig själv. Jag kommer dock inte skriva särskilt mycket för det är sent och jag ska till universitetet imorgon bitti. Dessutom mår jag lite si sådär idag, har haft huvudvärk huvuddelen av eftermiddage/kvällen men fick en huvudvärks tablett av min roomie just nu så förhoppningsvis blir det bättre snart.
 
Bara en liten snabb uppdatering då; I lördags gick jag på konsert. VIXX, ett koreanskt pojkband som jag också såg hemme i Sverige förut, hade konsert då och i söndags. Jag hoppades på att det skulle finnas biljetter kvar så jag chansade och åkte till stället där konserten skulle vara och det fanns det! I kön träffade jag också en jätte trevlig tjej från Japan, hon pratade inte engelska så jag fick faktiskt se till att träna min koreanska ordentligt för det slutade med att vi umgick tills konsert startade, satt bredvid varandra under konserten och umgicks efter konserten. Så mycket tränanade... på tunnelbanan hem fungerade koreanskan bara inte. Konserten i sig var fantastisk. Jag fick en jätte bra plats och själva konserten i början kändes mer som en musikal.. och de använde scenen så himla bra!
 
Jag har också kommit fram till att det inte är lång tid kvar alls tills min midterm i koreanska; inte ens 2 veckor kvar så jag måste verkligen sätta igår med att memorera alla ord som vi måste kunna men jag vet inte riktigt när jag ska ha tid med det. Nästa vecka på torsdag har jag nämligen också en presentation som jag måste göra och träna in tillsammans med mina gruppkamrater. Vet inte riktigt hur jag ska ha tid och enegí att göra allt som jag behöver, för det är 7 kapitel (som sen i sig består av 2 delar..) i koreanskan som vi testas på. Dessutom måste vi även hålla ett tal nästa fredag som måste memoreras dessförinnan.
 
För att jag ska hinna med allt det måste jag sluta skriva nu och gå och lägga mig. Hoppas ni har det bra!
 
/ Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0