Konsert.. kallt väder mm.

Hejsan hejsan!
 
Hur är läget hemma i Sverige då? Mamma sa på Skye för ett tag sen att första snön hade kommit hemma, riktigt så längt in på vintern har vi inte kommit här än, men på två dagar har vädret slagit om så mycket att jag var tvungen att gå och köpa mössa och handskar efter min koreanska lektion slutade idag! Jag har kollat in en jättesnygg mössa på emart ett tag nu och idag köpte jag den äntligen, men jag hade mer problem med att bestämma vilka handskar jag ville ha. För jag har känt ett tag nu att jag skulle vilja ha läder, eller då hellst fejkläder, handskar och först så tog det rätt så lång tid att hitta en modell som kändes skön, men när jag tillslut hittade det så tog det tid att bestämma vilken färg jag ville ha på dem. I slutändan så blev det ett par mörkbruna handskar. De var inte så särskilt dyra heller, 12900 won, vilket är ungefär 88:-. Men härnäst så måste jag köpa mig en ordentlig halsduk - för jag planerar faktiskt på att ta fram vinter jackan imorgon, och den måste jag ha halsduk till.
 
Här i helgen så var jag förresten på konsert, då ett av mina absoluta favoriter hade konsert här i Seoul. Det var en liten sak så jag såg allt väldigt bra. Det som var lite tråkigt var att en av bandets tre medlemmar typ två dagar inna konserten meddelade att han pga. personlig anledning inte kan vara med så det var bara två som uppträdde - men de gjorde det jätte bra i alla fall så jag är nöjd! Det var dock lite problem med att hitta till rätt ställe då anvisningarna jag hade hittat online inte fungerade alls, flrst och främst för att den exit som jag skulle ut i från hade tagits bort pga, renovation av tunnelbanestationen. Men med hjälp av några snälla koreaner så kom jag dit i mycket god tid. Jag fick biljetten som jag skulle och allt gick jätte bra. Jag köpte också lite merchendise som de sålde, men blev förvånad över hur billigt de sålde det (i jämförelse med annan merchendise här). Konserten pågick i ungefär två och en halv timme och efter ett tag behövde de ta en liten 10 minuters paus för att byta kläder och så - och då kom en annan grupp, LC9, ut och uppträdde deras senaste låt (som jag älskar) och en cover av en amerikansk låt. Jag tänker inte gå in mer i detaljer om konserten i sig förutom att det var skitbra och att de deras röster är himelska!
 
Sen så köpte jag förresten en biljett till en annan grupp, B1A4,'s konsert som är nu på söndag! Biljetterna till den här konserten var dyra (99.000 won, vilket är lite drygt 670:-) men om jag ser dem live så är jag i princip nöjd med mitt konsert gående här - inte att jag skulle ha något emot att gå på fler, men då har jag i alla fall sett de jag verkligen vill se. Och jag lyckades få en rätt bra sittplats också! Även om jag hade kunnat få ståplats så hade jag inte velat ha det - jag gillar att ha ett säta att kunna sitta i.
 
Annars så har det varit rätt mycket nu i veckan (som alltid), så jag idag hade en viktig presentation i "Sociology of happiness". Jag var tvungen att hålla i en 15-20 minuters presentation men pga. att utlägg av läraren, och lite egna utlägg så drog den nog över tiden rätt ordentligt. Och jag gillar verkligen inte att hålla presentationer men nu i efterhand så känns det jätteskönt att ha det gjort. Men sen så har jag också varit tvungen att göra min del av en grupp presentation som ska framföras på tisdag i "Korean cinema and modernization", som jag har lite mer finslipande att göra på imorgon. Sen så är det slutprov i koreanska på fredag och måndag (bara lite över en vecka kvar av den kursen!!!!!) och jag ligger redan nu efter med lite läxor som jag har tänkt göra imorgon förmiddag, I tisdags så var jag också tvungen att hålla ett tal på koreanska, utan stöd av papper, inför hela klassen som tog lång tid att förbered och lära in, men jag tror faktiskt det gick rätt okej, i alla fall i jämförelse med vissa andra i min klass.
 
Min roomie är förresten i Japan tillsammans med sin kille just nu, och kommer vara det fram till på måndag, så jag har rummet för mig själv vilket innebär - tvättdags! haha, igår så tvättade jag all mörk tvätt och har nu tvätt lite överallt på torkning i rummet, och på en ställning i korridoren men pga. att det är så kallt så är jag inte säker på om det torkar ordentlig... men jag kan inte göra så mycket mer. Anledningen till att jag har någon tvätt i rummet över huvudtaget är pga. att jag inte är riktigt bekväm med att hänga ut mina underklder där då våningen delas av både killar och tjejer.... men jaja, just nu verkar det ju fungear att göra så här i alla fall.
 
Men nu är klockan halv 2 och för att jag ska hinna göra läxor i imorgon förmiddag så måste jag gå och lägga mig nu - hoppas ni har det bäst!
 
/ Kram Fia

Kommentarer
Postat av: Mari

Alltid lika roligt o läsa din blogg , den gör så att du inte känns så långt bort, fast du är på andra sodan jorden:) saknar dig massor men snart har halva tiden gått.
Hemma är allt sig likt förutom att det är väldigt tomt utan dig.
Pussar o kramar / mamma

2014-11-14 @ 18:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0