Andra dagen i Seoul - so far so good~ :)

Hejsan hejsan :)
 
Jag hade tänkt skriva första dagen eftersom det hade stått att vi skulle ha wifi när vi bokade det men icke sa nicke - enda stället vi fick internett på var utanför lobbyn och vi hade ju inte riktigt lust att stå där - vi gick dock till ett litet cafeé men då var jag så trött att jag i princip bara ringde mamma via viber och sen valde att gå hem och lägga mig.
 
Men im jag då ska börja med att berätta om igår och sen skriva om vad jag har gjort idag - tiden som jag skriver detta på just nu är 18.30 och det lär väl ta ett tag - men dagen är ju inte slut liksom, utan jag ska väl ut och äta middag också.
 
Det senaste inlägget jag gjorde var från Arlanda - och då kan jag väl börja där. Jag tog lite väl lång tid på mig innan jag gick igenom pass kontrollen, vilket gjorde att jag helt plötsligt blev väldigt stressad för jag visste att planet gick 16.05 men tydligen så skulle man börja vara vid gaten vid 15.05 - och jag märkte inte det fören vid 14.50 och då var det helt plötslig jätte lång kö... men jag kom i god tid och allt fungerade bra. Planet blev 25 min försenat för det var en dörr som inte var som den skulle men det löstes och vi kom fram i Doha bara 13 min sen för det åkte nog lite snabbare eller nått :P
 
Flyg resan gick rätt bra, jag satt bredvid Pelle, en kille som går på LiU också och som ska gå på samma universitet här och vi hade lite att prata om men den mesta delen av den 6 timmar långa resan kollade jag på film och serier - de hade Divergent, och den har jag velat se länge nu :)
 
I Doha var vi i lite över två timmar men de gick rätt fort. När vi gick på andra planet hade jag börjat på att känna av magen, och det gjorde jag under hela resan. Jag vet inte riktigt vad det var men min mage fixade inte flygmaten tydligen. Det andra planet tog ca: 10 timmar och det gick väl också rätt bra. Vi flög på natten men jag tror inte jag jag sov mer än 4 timmar max. Men inga skrikande barn så YAAAY :P.
 
Jag kom fram i Seoul runt klockan 4, lokal tid, och var tvungen att gå igenom immigartionskontrollen innan  jag kunde gå och hämta mitt bagage - vilket tog LÅNG tid. Jag vet inte varför för med mig så var de klara på ~3 min. Man var dock tvungen att lämna både fingeravtryck och de tog en bild (som jag ser hemst ut på, flottigt hår och allt!). Jag hämtade mitt bagage som kom direkt när jag gick ner mot pick-up området. Därefter skulle man lämna in en lapp om man var tvungen att deklarera något som man tagit med sig men jag vet inte hur nogranna de var med det egentligen. De verkade helt enkelt ta ens ord på det för man gick inte igenom en scanner eller något. Sen var det bara rala vägen ut till arriving stället - och precis där fanns lite olika diskar. Jag hittade den för International taxi direkt så jag bestämde mig för att bara gå med det. Det kostade 65.000 Won (jag gav dock 5000 extra till chauffören) och tog nog runt en och en halv timme.
 
När jag kom till hotellet så hade Sussie redan checkat in, så han i lobbyn låste upp för mig eftersom hon var ute och åt då. Jag tog en dusch och bytte om - OCH VAD SKÖNT DET VAR!! Sen efter ett tag kom Sussie tillbaka och vi gick snart ut och åt. Att försöka hitta något ställe där det finns något med bara kyckling är SVÅRT. I slut ändan fick jag någon fisk och toffu soppa som inte var särskilt god men som gav lite mättnad. Efter det gick vi till cafeét, jag satt där en stund men bestämde mig rätt snart för att go tillbaka till hotellet. Väl där så bytte jag om till natt kläder och gjorde mig färdig för att sova - och jag sov som en sten senare.
 
Jag tror jag gör så att jag skriver fortsättningen om idag i ett annat inlägg - men så var i alla fall min resdag/första dag i Seoul.
 
/ Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0