30/8, Lördag

Hejhej :)
 
Idag är första lördagen jag spenderar här i Korea och det har väl varit en bra, om bara väldigt dyr dag. Jag spenderade nästan 600:- på emart bara genom att köpa saker som behövdes till rummet, och på mat som jag kan äta till frukost. Så det känns ju lite sådär. Vi hade handlat så mycket att vi fick ta en taxi hem från affären bara för att få med allt (i och för sig så tog vi även med det som min rumskompis pojkvänn och rumskamrat hade köpt i taxin men ändå). Men eftersom det inte var så långt och taxi är så billigt här så vart det rätt ok, det kostade 3500₩, vilket är runt 23:-, delat på 3 pers... så 8:- klarar man väl att betala för det? :P Det 
 
Efter vi kom tillbaka började jag känna mig rätt så stressad, för det kändes bara som att allt blir så mycket på en gång. Det är en känsla jag vet att jag får när jag hamnar i helt nya, och något ansträngda situationer så jag vet att jag bara behöver komma över det, men det gör ju ändå inte att det känns mindre svårt? Men sen vid 5-6 tiden gick jag iväg för att hitta något att äta (hade bara ätit frukost vid det laget) och när jag väl kom rätt så långt ner på en gata sok sträcker sig från mitt boende så stötte jag på ett gäng med människor som jag kände igen. Två av killarna hade varit med på den koreanska bbq'en som jag var på i förrigår, och en av dem frågade om jag hade lust att följa med o äta - så då tackade jag snabbt ja. Seoul är inte ett ställe för att äta ute ensam på, folk tittar lite snett på en då. Det hela slutade med att jag åt en bab-burger, alltså en ris börjare. De har inget bröd utan packat ris istället, och istället för själva hamburgaren så valde jag en med kyckling och majonaise. Jag försökte få honom att inte ha majonaise på men det fattade han tydligen inte, men mättande (och billigt) var det!
 
Sen gick jag tillbaka till boendet o trodde att jag skulle stanna där men vid halv 8 tiden fick jag ett meddelande från Sussie om jag hade lust att följa med henne och Suki ut för att äta. Jag sa att jag inte skulle äta men följde gärna med ändå för sällskapet, så då gjorde jag det. När vi väl träffade Suki hade hon med sig en annan tjej, en kinesiska som heter Ullian och hon var jätte trevlig, Hennes major är tydligen att lära ut kinesiska så nu har jag en lärar till det också om det skulle viljas ^^
 
Det hela slutade med att vi gick till Wangshimni station där vi hamnade på en vietnametisk resturang och tydligen var det väldigt gott. Jag beställde bara en kola men.. den var dyrare än hela min middag så.. hehe. Fortfarande billiagare än att köpa en kola på statoil i Sverige dock. Efter maten tog vi en promenad hem, vilket säkerligen tog minst 40 min men det var trevligt.
 
Förresten så skaffade jag KakaoTalk igår förut o fick även mina första kontakter idag! :D Min mentor hörde också av sig men jag hade mobilen i väskan så jag missade att jag hade fått den fören nyligen men nu ska vi förhoppningsvis träffas på måndag kväll! :D
 
Så... dags för sängen och så får vi se vilka äventyr (om några) jag tar mig för imorgon! Tydligen så ska det vara öppningsfest i huset så troligtvis gå jag dit men vi får se. Hursom så jag jag gjort iordning en handlingsplan inför måndag, vilket lindrar stressen något :)
 
God natt för mig nu!
 
/ Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0