Ehm... detta är ett humör jag inte har kännt på ett tag xD

Jag har kommit fram till en sak de senaste dagarna... livet är jobbigt...

jupp, det är min nya upptäckt xD Jag tror att det är med mening som livet suger, rent utsagt, ibland. Men man kan inte riktigt göra något åt det, det är bara att stå ut med det för stunden för att sedan se tillbaka på det med ett leende senare, det behöver inte vara ett leende men att man iaf ser tillbaka på det när man har det någolunda bra och känner en skillnad.

Detta får mig faktiskt att tänka på en sak som faktiskt har med min konfirmation att göra. Jag kan inte säga att jag var dödsseriös när jag konfirmerade mig eller att jag ser tillbaka på det som en rest lycklig tid men jag tror fakiskt att det var en bra sak för mig att göra, men själva saker som jag tänkte på vad öken-pärlan. Nu kanske inte ni vet vad öken-pärlan är men jag ska försöka förklarar.

När jag konfirmerade mig så fick vi göra varsin frälsar krans, en krans med flera olika pärlor som var en och presenterade olika saker. Det fanns en 2 kärleks-pärlor, en får kärlek man får och en för kärlek man ger, det fanns tystads-pärlor som stod för att man måste ha en viss tystnad i livet, det fanna såklart en guds-pärla som skulle stå för gud i ens liv och många fler. Men just öken-pärlan står för att det finns "öknar" i allas liv, det finns perioder i varje människas liv som man upplever som jobbiga och som man hällst bara vill glömma men man måste bara gå igenom det så kommer det ljusare tider.

Just nu befinner jag mig i "öknen" men jag vet att jag kommer komma ur den och att jag kommer kunna se tillbaka på den här perioden i mitt liv när jag mår bättre. Bara den här tanken får mig att känna mig lite bättre... jag behöver bara ta mig igenom det nu, så leker livet senare =)

Hmm.. jag tror jag lärde mig mer om sådana saker, allmäna saker om mig och mina medmänniskor än om gud.. visst kommer jag ihåg lite av gud sakerna oxå men det är inte det som stannar kvar djupast.

Okej.. nu har jag babblat klart om det jag lärde mig genom konfirmationen xD

Så.. nu vart jag på något konstigt sätt väldigt religös av mig så jag bjuder idag på lite kristen musik xD (Inte av religösa skäl.. mer av anledningen att jag verkligen gillar rösten på han som sjunger och jag älskar testen och låten som helhet.. den gör mig faktiskt lite tårögd när jag lyssna på den xD)

Här kommer: Tårar från himlen med Frank Ådahl





Jag kan inte skriva ett inlägg utan att föra in japan på något sätt så här:



Mohaha xD Tack för mig ^^

Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0