Anime!!

Hejsan, hejsan, det var ju inte igår jag skrev här direkt men nu så har jag lite att säga igen ^_^

För det första så vill jag säga att jag är lite ledsen för min hund dog för typ en vecka sen eller så men på samma dag som de var tvugna att avliva honom så hämtade vi också våran nya lilla hund valp som heter Lasse, så det var ju en dag som innebar sorg men sen så kunde man ju inte vara hur ledsen som helltst för man hade ju ändå fått en hund valp och jag tror att det var bra att vi fick honom, det var nog bata tajmingen som inte var så bra..

~~~~

Nu så hade jag faktist tänkt skriva ner några anime/manga serier som jag tycker att vi borde kolla in, och eftersom att de för det mesta är på engelska sidor där man använder engelska uttryck så skriver jag en liten ordlist på sluten så ni kan kolla om det är något ni inte förstår xD

1)  Den första serien jag tycker ni ska kolla in är "Ouran high school host club" och det är en serie som utspelar sig på en skola för de överdrivet rika men den konsentrerar sig på en tjej som heter Haruhi Fujioka och hon är inte rik eller så utan en rätt så normal japansk tjej som ändå går där men när hon råkar gå in i ett ,usik rum och råkar krossa en vas för ca: 8 000 000 000 japanska yen så måste hon börja jobba för host clubben som är där...



Jag är kanske inte så jätte bra på att förklara men om ni vill ha en bättre förklaring så finns det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ouran_High_School_Host_Club

Genrerna som den här serien innehåller är (enligt mig): Comedy, slapstick, Reverse harem, Gender Bender, School Life, Romance.

2)  Den andra serien är en manga serie som heter "W juliet" och handlingen är den att Makoto Amanos största dröm är att bli skådespelare, men hans far tycker att han ska ta över familjens kampsportsdojo. Han slår därför vad med sin far om att i två år spela tjej utan att bli avslöjad. Pojkflickan Ito Miura får av misstag reda på Makotos hemlighet men lovar att inte avslöja den. Många hinder möter dem på vägen, men de har bestämt sig för att utbilda sig till skådespelare tillsammans. (Jag kopierade fråm wikipedia xD)



Genrerna i den här serien är: Romance, Comedy, Gender Bender, School Life, shoujo.

3)  Den tredje serien är en anime och manga serie som heter "Princess Princess" och jag orkar inte riktigt förklara om vad den handlar om men jag kan lova er att man ligger på golvet och skakar av skratt när man ser den xD Men om ni ändå vill veta om vad den hanlra om så kan ni ju gå in och kolla här: http://en.wikipedia.org/wiki/Princess_Princess_(manga)



Genrerna är: Comedy, slapstick, School Life, Gender Bender och kanske lite Shōnen-ai.

4)  Den fjärde och sista serien är "La Corda D'Oro ~Primo Passo~" fasten det inte är så krånligt att skriva en förklaring om den här serien så har jag helt enkelt inte lust så jag sätter hit en länk där ni kan läsa på om vad serien handlar om: http://en.wikipedia.org/wiki/La_Corda_D%27Oro .



Genrerna är: Romance, Reverse harem, Music, School Life, Shoujo.

Som ni kanske märker så dras jag till viss genrer och det är därför jag skriver ut dem där xD

Ordlistan:

Reverse Harem: En anime/manga där det är en kvinnlig roll som är 'omringad' av flera män och där är det vanligt att flera utav männen är kära i den där tjej och så.

School Life: En anime/manga som utspelar sig på en skola eller som utspelar rätt så mycket utav animen i skolan. Men det kan också utspelar sig på klubbar som tillhör skolan för i japan så är det vanligt att skolorna har olika klubbar där eleverna har aktivitetar efter skolan, t.ex fotbolls klubbar eller kendo klubbar :P

Gender Bender: En anime/manga där en eller flera personer antingen klär ut sig eller förvanlas till till sitt motsatta kön. Det kan t.ex vara som i "W Juliet" där killen klär ut sig till tjej eller så kan det vara som i manga serier som "Kasimasi Girl Meets Girl" där en kille blev förvandlad till tjej efter att ett UFO råkade döda honom och när utomjordingarna skulle fixa till honom igen så blev det så att han blev en tjej xD

Slapstick: En serie som gör att man as flabbar helt enkelt xD

Shōnen-ai: Är en genre i manga/anime som handlar om kärlek mellan unga män och brukar kallas för Boys love. Det är INTE som yaoi, och speciellt inte i den serien som jag skrev i den här listan för jag gillar vanligtvis inte shōnen-ai.

Shoujo: En anime/manga som är riktad till flickor i åldern 12-18.

Music: Är då en anime/manga serie som innehåller mycket musik (som du kanske redan hade gissat xD)

Comedy och Romance är genrer i vanliga filmer såväl som anime och ni vet troligtvis redan vad det innebär så jag skriver inga förklaringar till de orden xD



Det var nog allt för mig nu.. hoppas att ni har det bra och att ni nu tar er tid och kollar in de här serierna ;P

Kram Fia <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0