The song of the day - Var nöjd med allt som livet ger

[Baloo:]
Var nöjd med allt som livet ger
Och allting som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär
Var glad och nöjd för vet du vad.
En Björntjänst gör ju ingen glad
var nöjd med livet som vi lever här

Vart hän jag än strövar, vart hän jag än går
Står djungel och snår, kring mina spår
Jag älskar bin och deras bon 
för honung är ju min passion
Åh vill du av myror få munnen full
Så ta en titt under sten och mull
Åh kanske smaka dom.

[Mowgli:]
- Äta Myror?
[Baloo:]
- Ha ha, De är världens käk, kittlar dödsskönt i kistan
[Bagheera:] 
- Mowgli, se upp!

[Baloo:]
Var nöjd med allt du ser 
och allt som livet ger
[Mowgli:]
- Men när?
[Baloo:]
Allt livet ger.

Var nöjd med allt som livet ger
Och allting som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär
Var glad och nöjd för vet du vad.
En Björntjänst gör ju ingen glad
var nöjd med livet som vi lever här

Om frukter det lockar
Banan eller bär,
se till att du plockar
dom utan besvär,
Vill du plocka fruker av bästa klass
Så använd din höger å´ vänster tass,
Men klorna dom ska du dra in
så fort du ska ta dig en fin apelsin
Hoppas att du har förstått? 

[Mowgli:] 
- Oh ja, Tack Baloo!
[Bagheera:]
- Oj oj, hö, så utomordentligt fånigt.
[Baloo:]
- Come on katten, det svänger ju.

[Baloo:]
Var nöjd med livet som vi alla lever här
[Mowgli:]
Bland träd och bär.
Vi lever här.

[Baloo:]
- var snäll att klia min vänstra axel uppifrån, Mowgli...
lite mellanprat och Mellanspel
- ... Oboj, det här är livet.

[Baloo:]
Försök nu att koppla
hmm, ta´t lungt, ta en sak i sänder
För låt mig säga en sak lilla pysen
Är du flitig som ett bi - ingen style
Så Jobbar du för hårt

Försök inte få det du inte får
Försök inte nå det du inte når
Har du förstått att det här är riktigt
att vad som helst är mindre viktigt
Kan du utan besvär
Bli nöjd och glad med livet som vi lever här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0