"Skolutflykt" till Geongbokgung

Hejsan svejsan!
 
Idag var faktiskt en riktig kul dag - det började med att jag inte började fören klockan 10 (en hel timmas extra sovtid!!) eftersom vi inte hade vanlig lektion idag, utan vi skulle istället på en slags "skolutflykt" till det största, och mest kända palatset i Seoul; Geongbokgung!
 
När Tina och pappa var här och hälsade på så gick vi lite snabbt dit men vi gick inte in i själva palatsen, vi bara kollade in entreen i princip, hehe. Men idag så tog jag mig en rejäl titt och eftersom min lärare var med så fick vi lite mer information om vad saker egentligen var (även att alla förklaringar är på koreanska.. vid det här laget så förstår jag det mesta hon säger i alla fall ^^).
 
Det är väldigt fint inuti och utanpå, särskilt nu eftersom körsbärsträden har börjat blomma. Här är lite bilder från dagen; min mobilkamra är ju inte den bästa direkt så som tur är så laddade en av mina klasskompisar, Luigi, upp lite bilder som jag lånar här ^^ (några är också mina, och en är Kimberly´s)
 
Först lite bilder på lite av byggnaderna och så
 
 
 
 
 
Det här är framför en av byggnaderna ovan, förr satt unga män och skrev test här för att bli antagna till att jobba för kungen... har lite svårt att tänka mig att sitta och skriva test sådär rätt på marken.

 
Vi lyckades också se när vakterna byttes av (de är väl egentligen inte vakter utan mer av en turist attracktion för att visa hur det var förr).
 
 
Och här kommer lite gruppbilder ^^
 
 
 
 
Killarna i klassen bestämde sig för att ta en gruppbild... hehehe 
 
 
 
Vi avslutade det hela med att gå och äta tillsammans och det var JÄTTE GOTT! Och mycket mat så väldigt mättande var det också!
 
Senare, efter jag varit hemma och pluggat ett tag, så träffade jag en annan vän Chansong som jag åt middag tillsammans med. Det blev japanst och det smakade också väldigt gott! Men vi satt kvar och pratade rätt länge, hehe... Och sen hjälpte jag till med att rätta en text som hon hade skrivit på engelska till en av hennes ämnen ^^ Jag säger aldrig att min engelska är perfekt men på något vänster bara hör jag och det är rätt eller fel, vilket gör det väldigt svårt att förklara varför det inte ska vara på ett visst sätt... men hon har hjälpt mig med min koreanska som är många gånger sämre än hennes engelska, hehe.
 
Så nu vet ni vad jag gjorde idag.. vad har ni hittat på på senaste tiden? ^^
 
Ha det!
 
/ Fia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0