M.T med H.I.V.A

Här hade jag tänkt berätta lite om M.T'n som jag var med H.I.V.A på nu i helgen! :)
 
Först kanske jag ska börja med att berätta vad en M.T är - M.T står för Membership Training, och det är helt enkelt en liten utflykt med övernattning som man åker med, till exempel en universitets klubb, eller en arbetsgrupp. Det hela går ut på att komma varandra närmare och få till den där "grupp känslan" som är så viktig. Jag tänker inte gå på som om att det inte är mycket alkohol på sådana här utflykter, det är det - mycket av det roliga går till och med ut på att leka drinking games tillsammans men som det bevisades på denna M.T så går det att vara med och vara nykter också om man vill - inte för att jag var det, men det var ett par som valde att göra så och de sa att det ändå hade kul.
 
Jag kommer inte ihåg var det var som vi åkte, men vi tog oss hur som helst dit med tunnelbanan. Jag kommer ihåg att de sa att det var ett ställe dit väldigt många universitet åker för att hålla sina M.T's eftersom de det ligger utanför Seoul, men ändå nära nog för att man ska kunna komma dit med tunnelbana.
 
Vi började med att träffas vid 12.30 vid emart vid Wangsimni station. Jag gick dit tillsammans med Johanah, fast innan det gick vi till KFC och åt en ordentlig lunch. Vi kom nog inte iväg fören 13-13.30 någon gång men vi var tvugna att vänta in folk och så. Efter ett tag gav vi oss av, och efter kanske 40 minuters resande, inklusive byte, så var vi framme vid stationen vi skulle av vid. Vi fick vänta där ett tag men efter ett tag så kom det en bil från stället de hade hyrt för att hämta upp oss, men den fick åka fram och tillbaka 3 gånger för att få med sig alla. Vi hade 2 rum, ett sovrum och ett "lek" rum eller vad man ska kalla det :P
 
Det här är stället vi var på:
 
 
Vi började med att ha en liten samlig där, och de frågade vilka som ville följa med till ett tempel i närheten för att titta lite - och nästan alla ville dit så vi begav oss. Jag vet inte om jag har så mycket att säga om det, men jag bifogar lite bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
(det fanns hur många sådäana här statyer som helst, och alla såg exakt likadana ut, men tydligen hade alla olika namn så.. haha)
 
Efter vi vart där ett tag så gick vi tillbaka, vi blev indelade i 4 lag och lekte lite lag lekar där vi fick olika mycket poäng beroende på vilken placering vi hade. Vi hoppade hopprep, kickade jaegi (man ska försöka sparka på en grej så många gånger som möjligt utan att den ramlar till marken) och sen tror jag det var nog mer men jag kommer inte ihåg. Hursom så tog vi sen en liten paus för att äta. De hade köpt med sig en massa saker att grilla, jag fick inte så mycket saker som jag kunde äta men jag fick tofu och sen också grillad anka - och det var första gången jag åt anka och det var väldigt gott. Nu vet jag vad jag ska äta nästa gång om jag får välja vad som grillas! Vi åt i säkert 2 timmar, haha, så det hann bli kallt så kalaset flyttades in och gruppspelet återupptogs!
 
Nu spelade vi en moderniserad version av ett klassiskt koreanskt board game som de hade gjort om till ett drinking game - man ska flytta sina pjäser och beroende på var man hamnar så skulle gruppen antingen dricka något eller så fick man en utmaning som gruppen skulle klara. Vi hade väldigt otur då vi hela tiden stog 2 och hamnade på att vi skulle dricka 3 koppar öl (små koppar) för att någon sen skickade tillbaka oss - och vi fick 2 igen osv. Jag tror att vi totalt fick 18 koppat öl eller något sånt, haha. Men vi var 8 stycken i gruppen så genom att dela så var det ingen fara. Vi fick också göra en hel del utmaningar, och jag var faktiskt rätt bra på de mesta. Det var en där man hade ett koreanskt ord där man var tvungen att ända intoneringen på hur man sa ordet från en stavelse till en annan - så, det som är tjock markerat intoneras; kim chi jji gae, kim chi jji gae, kim chi jji gae, kim chi jji gae. Vi klarade det inte, men jag ägde på det hahah.
 
Sen var det en utmaning där jag skulle flytta 16 ärtor med ätpinnar från en tallrik till en annan på 35 sekunder - vilket jag klarade! Sen var det en utmaning där vi hade koppar med kola - alla i gruppen fick en, men 2 hade något konstigt i sig och de andra skulle gissa vilka som hade de 2 udda kopparna - och ingen gissade rätt. Vi hade bestämt oss för att skådespela lite så jag gjorde det (men det verkar som att de andra skippade det?) men tydligen gjorde jag det bra, för 2 av grupperma trodde det var jag som hade äckliga innehållet ^^ Skådespelare karriär nästa? haha.
 
Det var ännu fler utmaningar men jag kommer faktiskt inte ihåg mer som vi gjorde... men en annan grupp fick "pole dancing" som utmaning vilket innebar att en av dem skulle vara "pole" och de andra skulle dansa på den - och roligt blev det :)
 
Vi slutade på andra plats vilket innebar att vi fick någon konstig blackberry alkohol som jag inte uppsattade men som andra verkligen gilla. Vi satt kvar i grupperna och tids nog så började vi lära oss koreanska drinking games som går ut på att vara lite såkluriga, och den som misslyckas måste dricka. Några var med och spela men ville inte dricka alkohol så de fick ta vatten istället :) Några, eller ja, rätt många blev väldigt fulla, vilket i sig var kul att titta på men efter ett tag gick det inte ens att spela längre då folk inte kunde konsentrera sig i mer än 2 minuter. Men jag satt och skrattade med och åt dem istället - tog det ju själv rätt så lugn, plus att jag tål rätt mycket så jag fick istället konstant frågan varför jag var nykter... haha?
 
Detta höll på länge, och jag gick väl och la mig runt 5 tiden, och eftersom det inte fanns någon plats i sovrummet så fick jag försöka sova i lekrummet men det var ju lagom lätt. Jag sov inte mer än en och en halv timme för då började det väsnas igen från människor som vaknat och bestämt sig för att åka därifrån vid 7 på morgonen. Tydligen hade någon spytt i sovsalen också - och en annan kille hade fått sin mobil i det.. usch!
 
Men jag var hursom trött när vi väl begav oss hemåt vid 11 tiden och när jag väl kom hem så tog jag något att äta, duschade och gick och la mig. Jag vaknade igen vid 12 på natten men bestämde mig för att sova lite till och vaknade vid 8 på morgonen så jag måste ha varit ordentligt trött!
 
Vilket jag även är nu, ska upp vid 8 imorgon så måste sova nu... bara en liten kul sak innan jag säger god natt; en tjej från koreanskan idag sa att hon fortsätter glömma bort att jag inte är från USA eftersom jag pratar engelska utan något brytning ^^
 
SÅ, nu ska jag sova - hoppas ni har det underbart! God natt!
 
/ Fia
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Staffan

Tack min kära Fia för att du skriver så mycket här på din blogg om hur du har det och vad du gör!
Känns verkligen skönt och tryggt att du verkar trivas, fått en massa nya kompisar och festar till det emellanåt!!

Saknar dig massor! Kram Pappa <3

2014-09-25 @ 00:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0