Idag mår jag bra! :D

So idag har varit en väldigt händelsefull dag - jag har inte bara träffat min mentor för första gången utan jag har även fixat en himla massa saker som jag behöver ha fixat och det känns så bra!!
 
Jag, till skillnad från många andra, hade ingea lektioner idag men spenderade största delen av dagen på campus i alla fall - gående från att göra det ena till det andra. Det jag började med att göra var att ta en promenad till universitetet vid 9 tiden kanske. Har kommit fram att det till sidan närmast mig tar ca: 15 min att gå. Sen började det jobbiga.
 
Jag skulle hitta Shinhan bank, banken på campuset där alla våra ID-kort finns o så. Det känndes som det tog en evighet att komma dit - och väldigt mycket av mina krafter! Själva Hanyang är byggt på en himla massa kullar och det är vääääldigt jobbigt att gå över campus. Vilket jag var tvungen att göra eftersom Shinhan banken ligger på andra sidan campus, vilket jag inte visste så jag gick över, och runt, och tillbaka igen tills jag äntligen hittade det. Väl där så var jag tvungen att fylla i en himla massa dokument, jag skrev säkert mitt namnt och signatur 30 gånger på de där papprena, och sen väntade jag väl på min tur i en timme ungefär. Men hur eller hur så har jag i alla fall mitt student ID och ett koreanskt konto nu!
 
Efter det skulle jag hitta till FTC byggnaden för att skriva upp mig till koreanskan och för att gå till stället där de som håller på med oss utländska studenter håller till. Duktig som jag är så lyckades jag komma dit percis när de hade lunch så fick sitta och vänta i 40 minuter men jag träffade trevliga människor så det var inte så farligt. När de väl kom tillbaka så fyllde jag i allt jag behövde, inklusive en liten uppsats, och fick veta var och när placerings testet var. Så.. nu vet jag när jag ska göra det.
 
Efteråt gick jag till det internationella kontoret och blev kvar där i en timme eller så för att dator efter dator inte fungerade. Men nu så har jag i alla fall skickat in mitt "certificate of arrival" och de har i sveriga nu skrivit in att jag verkligen är här och studerar. Dessutom så skaffade jag mig ett t-moeny card (ett kort som fungerar till såväl buss, som tunnelbana som taxi) och sen gick jag till sist o skrev ut mitt "certificate of enrollment" som jag behöver när jag ska till immigartionsverket - vilket jag ska till på fredag! :)
 
Sen var alla skolsaker avklarade, och jag vet i princip vart mina lektioner är nu så förhoppningsvis kommer jag rätt imorgon men ska gå tidigt hemifrån i alla fall.
 
Efter att jag ätit en sen lunch på campuset gick jag hem, dusch och drog sedan till Wangshimni stationen för att träffa min mentor och en annan kille som hon är mentor till. Vi började med att sitta på ett kafée och snacka men efter ett tag gick vi till ett annat ställe för att äta Chimek, vilket är kyckling och öl men eftersom jag inte är så förtjust i det så tig jag en cola istället. Det var jätte trevligt och det känns så bra att jag nu känner att jag har någon här som jag kan vända mig till om just korea saker.
 
Nu ska jag gå o fixa mig för att sen gå och sova - har en viktig dag framför mig!
 
/ Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0