JYJ konsert 141005

Hejsan!
 
Jag skrev igår att jag skulle på konsert idag - och det var jag, så jag tänkte att jag skulle skriva lite om det nu innan jag går och somnar och börjar tro att allt bara var en dröm :)
 
Jag vaknade vid 8.30 tiden och gjorde mig klar till att gå vid 11 för att träffa Hannah vid 12, men hon sa att hon skulle bli försenad så vi ändra tiden till 12.30 (fast vi båda kom dit tidigare än så, haha). Jag tog tunnelbanan, först från Majang Station till Wangsimni och sedan från Wangsimni till Samseong. Det var första gången jag åkte så långt med den gröna linjen och jag gillar faktiskt att åka med den för den åker över jord så man får se lite av staden när man åker.
 
Som sakt så var vi där vid kanske.. 12.10 eller något och begav oss direkt för att hitta själva konsert platsen. Det var inte så svårt att hitta dit men det var när vi väl kom dit som det svåra började. Ingen av vakterna eller några som jobbade där verkade prata engelska så vi förstod till en början inte alls vart vi skulle ta vägen. Efter att vi frågat och letat så blev vi till slut visade till en kö längst ner på KEPCO parkeringen och vi satte oss där. Det som var förvirrande var att det var 2 olika köer - en för medlemmar i JYJ's fanclub och en för icke medlemmar (den kön vi var i) och de varkade gå lite kors och tvärs. När vi kom dit så vi ett par tjejer som varkade ha varit där länge, jag menar, jag var där länge också men inte så länge.
 
I kön satt vi emellan 2 kinesiska pratande gäng så vi var väl alla lite lost menmen, jag tror vi hade hittat vår plats runt 12.45 tiden. Och där satt vi i en 3-4 timmar. Jag kände direkt att jag borde ha köpt mig ett paraply, inte för att det rengna, utan pga. att det var så himla soligt och vi hade ingen skugga alls. Efter ett tag bestämde jag och Hannah oss för att gå iväg och köpa något att äta, en i taget. Jag gick först och gick till ett MiniStop som låg jätte nära. Där köpte jag mig 2 kyckling spett och något annat slags kyckling spett men där var kycklingen formade till vad som såg ut som köttbullar, och 2 stycken drickor (vattnet var slut :(). Den första kycklingen var inte god alls - och jag ska sluta köpa kycklingspett här. Jag blir besviken varje gång för 70% av spetten är alltid bara fett och skinn. Det andra var faktiskt helt okej och det gjorde mig mätt så jag häll mig glad. Hannah gick sen iväg och köpte sig en kopp ramen. Vid den hör tiden började jag fundera på att gå på toaletten, men sköt upp det för att jag inte ville behöva gå 2 gånger.
 
Efter att vi hade suttit där ett par timmar kom det ett par tejewr och skrev nummer på oss med en svart penna, jag hade nr. A1410, alltså var jag den 1410:e personen i kö. Yaaay. Det här nummret visade isg vara viktigt men vi visste inte då varför vi hade fått det. Tiden fortsatte gå och Hannah bestämde sig för att gå och köpa lite katte och något mer att äta men efter att hon hade gått iväg började det bli kaotiskt. Några som jobbade gick längst ledet och delade ut band  - "biljetter" - och jag visste inte vad jag skulle göra - Hannah var inte där, och man behöver ha biljett för att komma in.. så det jag gjorde var helt enkelt att bara titta ledsamt på tejen som skulle ge mig mitt band och fortsätta säga att min kompis också behövde ha ett band - att hon bara hade gått för att hämta något att dricka - och att hon snälla skulle ge mig hennes band också - visade att hon t.o.m hade lämnat sin mobil där vi var, Efter lite om och men (till slut tror jag bara hon var trött så mig) så fick jag 2 band och medans alla andra spang runt och hittade den ena kön efter den andra att stå i så stod jag kvar där och kände mig vilsen i väntan på att hon skulle komma tillbaka. Efter hon gjorde det så stod vi där och var vilsa tillsammans. Vi hade ännu en gång ingen aning om vart vi skulle, ingen som jobba kunde förklara var vi skulle (de bara sa "stanna här", eller "jag ska kolla" och sprang iväg). Till slut hittade vi den nya "rätta" kön men det hade inte gjort nått att vi kom dit senare för alla skulle ställa upp sig efter sitt nummer! Sen stod vi i den kön vad som kände som väldigt längem och min blåsa började känna sig tvingad att hitta en toalett. Vi stod i kön, flyttades frammåt, bakåt, åt höger, åt vänster och fick byta sväng hela tiden! Till slut sa jag att jag skulle försöka hitta en toalet, och som tur var så fanns det en i närheten och när jag kom tillbaka så hade vi inte flyttat på oss! 
 
Efter ett tag började vi verkligen röra på oss! Och det dröjde inte länge innan vi kom till själva stället där konserten skulle vara - vilket självklart innebar mer köande. Men i all väntan så träffade jag på Serena, Kellen och Aja som jag känner från H.I.V.A - de hade varit där sen klockan 8 på morgonen såå jag kanske inte ska klaga? haha.
 
Här är lite bilder på allt köande - och en på jag och Hannah i kön :)
 
 
 
 
 
Efter allt köande så började konserten i alla fall vid 7 - och den var sjukt bra! Jag har redan laddat upp en video från konserten på instagram, och kommer nog lägga upp någon mer också så kolla in dem där om det intresserar, för bilder är bara helt omöjligt att ta bra på konserter med telefonen. Vi hade rätt bra platser men drog oss sakna frammåt under hela konserten och vid slutet var vi så nära att jag riktigt kunde se dem - och de är så snygga, haha ^^ Men ljudet hörde vi bra hela tiden och vilka röser! Jag vill gå på en konsert till!! Men då skulle jag nog föredra att betala och få en plats med säte :P Konserten höll på i nästan 2 timmar och jag är nöjd med det, förväntade mig 2,5h menmen :)
 
De låtarna som spelades som riktigt stod ut för mig var Junsu's solo "Tarantallera" samt "Incredible", Jaejoong's solo "Butterfly" och "Just Another Girl" samt trions "Backseat", "Empty" och "In Heaven". Här är en playlist med just de låtarna - de rekomenderas verkligen!
 
 
/ Kram Fia

Kommentarer
Postat av: Carro

Fiiiia! :D Jag lyckades slarva bort din bloggadress, katastrooof! Men jag hittade tillbaka iaf ;) Vet inte riktigt hur jag ska få tag i dig, för det här är kanske inte det smidigaste sättet haha :P Är jättenyfiken på hur du har det!

Svar: Heeeej :D Det var länge sen :P Förlåt för ett väldigt sengt svar men jag har haft fullt upp med midterms och plugg... har inte riktigt hållt koll på bloggen :/
Kul att du hittade tillbaka hit :P Skulle vara kul att prata lite, för att berätta om hur jag har det men framför allt för att höra om hur allt är med dig ^^ Sätt jag kan nås på.. hmm.. ja, det går ju här men det är ju som sagt inte så smidigt. Annars så är jag nästan alltid inloggad på skype när jag är vid datorn (men det fungerar ju inte riktigt för oss), annars så har jag fortfarande kik och viber men har även skaffat kakaotalk (eftersom ALLA har det här) ^^ Annars, har du något förslag?

// Fia
Fia

2014-10-14 @ 13:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0