Det var ett tag sen... XD

Hejsan :) Det var inte igår jag skrev här senast precis men jag fick just lust att skriva av mig lite, på svenska och inte engelska så då passar denna blogg bäst till det ändamålet XD
Förresten, innan jag drar in i en lång diskussion med mig själv vill jag bara berätta att OM du faktiskt gillar att läsa vad jag har att säga så finns det ett bättre allternativ än att vänta på att jag ska skriva något här en gång i halvåret och det är att följa min tumblr (http://fiaworl.tumblr.com/) eller att titta in på min livejournal (http://figus204.livejournal.com/). Dock skriver jag på engelska på både dessa platser men om du undrar något är det bara att fråga på något av de ställena :)

Så.. vad vad det nu jag ville skriva om? Juste, SHINee's första japanska album som släpptes i går :) Jag började lyssna på det för ett litet tag sen och kände att jag skulle skriva lite om vad jag tycker om det :P
Så.. jag vet att 7 av 14 låtar bara är remakes av koreanska låtar som jag redan har hört majoriteten av och om jag ska vara helt ärlig så bryr jag mig inte särskilt mycket om dem... jag antar att jag är lite irriterad över att de koreanska grupperna bara väljer att översätta en låt de redan har promotat i Korean istället för att komma med nytt, överraskande material (Vilket U-Kiss faktiskt inte har gjort! De har just släppt sin musik video för deras japanska debut låt som heter Tick Tack och den är väldigt bra! Kolla in den direkt om du inte har gjort det).

Men iaf, av de nya låtarna som SHINee har på skivan kan jag säga att jag inte tycker någon är dålig direkt, utan tvärtom, jag tycker de är rätt bra! Jag är lite osäker över "Seesaw" men jag tycker inte illa om den.. men jag är inte så förtjust i den heller :-/

"Stranger" är helt OK, inget jag skulle sätta på repeat men jag skulle inte hoppa över den om den poppade upp när jag sätter mitt itunes bibliotek på random :)

"Better" tycker jag är riktigt bra men inledningen påminner mig om någon annan låt... men jag kommer inte ihåg vart jag har hört den piano slingan som finns i sången förut.. vänta.. jag TROR det är någon från SS501 som har släppt en solo sång... ehm, vad heter de nu igen? Meh.. nu får jag söka i min musik mapp efter vilka som är medlemmar där och kolla upp deras solo låtar XD Park Jung Min kanske?.... Nope, då måste det vara Kim Hyun Joong. Och det måste vara hans först solo mini album för jag har inte lyssnat mucket alls på hans nya.. vänta, nu har jag det! Det är hans låt "제발 (Please)"!!!

Vänta lite.. de är ju fan identiska typ :S...

Jämför själv:




...vad sägs? Hursom så var det skönt att komma på vilken låt det var XD

Jaja.. om vi nu ska hoppa över till en annan låt... hmm.. "To Your Heart" är jätte bra! Jag älskar den :D Och min lilla sötis Taemin låter riktigt bra i den (tycker jag dårå men jag är ju biased.. vänta, finns det någon svensk term för biased?.. hursom så håller jag mig till det engelska ordet XD).

"Always Love" är bra och jag vet inte varför men jag får lite julkänsla av den.. det är väl ingen jullåt? Jag tror inte det iaf men den är mysik och jag tycker den passar perfekt nu när julen står runt hörnet :) Fast texten verkar ju inte ha något med känslan låten ger mig att göra men jaja XD

Sen, sist men inte minst finns låten "Start"... den är bra den med ;P Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... den är bra, mer än så finns inte att säga XD Jag kommer nog inte lägga in den i min spellista över låtar jag inte kan få nog av men jag kommer definitivt lägga in den i iPoden XD

Jaja... nu orkar jag inte skriva mer XD Så, ha det bra nu och så får vi se när vi hörs härnäst :P (Förresten verkar det inte fungera att dela in detta inlägg i stycken.. fan oxå -_-)

/Kram Fia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0