Val.. skola.. byta, ej byta?.. skivor....

" Varför ska det vara så svårt att gör ett val?
Varför känns allt bara som ett kval?
Stanna kvar på samma ställe eller byta till nått nytt
känna sorg för att vara kvar eller oro för att jag bytt'
"

Detta är en en liten, liten dikt som beskriver en bråldel av hur jag känner just nu... hade tänkt skriva i alla fall två verser (heter det så i dikter? xD) men jag orkade inte rimma vidare xD

Så.. den här helgen ska det bestämmas.. stanna kvar eller byta.. :-/

Jag väljer nämligen mellan att stanna kvar på den skolan jag går på nu eller att byta till en mindra skola, inte bara av den andelen med det är vad jag har sagt till alla xD

så.. fördelar med att byta:
  • Mindre klass
  • Är en liten skola (90 elever bara!) genför med skolan jag går på nu (1100 elever)
  • Jag känner någon!!
  • Har ett bra, effektivt schema
  • Kan få mer hjälp om jag behöver det
  • Bättre skolmat
  • Troligtvis mindre läxor än jag har nu
  • En klass där inte alla är MVG-barn.. (lättar att synas&höras)
  • Mindra press än vad jag har nu
  • Slipper No-ämnena ( som jag har börjar tycka om.. :-/)
  • Verkar ha roligare arbetssätt
  • Verkar ha bra lärare
  • Mer eget arbete på skolan jag kan tänkas byta till
  • Några fler roliga kurser ingår (psykologi osv.) men de finns att lägga till på linjen jag redan går...
  • Verkar inte vara lika nog med t.ex. hur dokumenten är utformade på dator
  • Jag skulle slippa stämningen i klassen jag går i nu..

nackdelar med att byta:

  • Man lär sig troligtvis bättre på skolan jag går på nu
  • Är en liten skola (90 elever bara!) genför med skolan jag går på nu (1100 elever)
  • Jag skulle ligga efter i studerna med 1 månad
  • Jag skulle behöva läsa Idrott och Hälsa B (T_T)
  • Jag skulle behöva läsa språk i 2 år istället för 1 (T_T)
  • Vet inte vilka ämnen jag kan läs apå IV-valen
  • Skulle inte ha lika stor behörighet till universitetet på den linjen
  • Den skolan har inte lika bra ryckte som den jag går på nu
  • Jag går på en bra linje med stora valmöjligheter
  • Om jag byter ifrån skolan jag går på nu, kommer jag aldrig kunna komma tillbaka
  • Har bra lärare
  • Vet inte riktigt hur klassen är.. kan vara bra, kan vara mindra bra...
  • Mer eget arbete på skolan jag kan tänkas byta till
  • Har inget bibliotek

Jag skulle troligtvis kunna rabbla upp ännu mer saker men jag orkar inte tänka efter mer... xD

Nu har jag tjatat nog om mig.. här kommer en fin bild =)


Bild fråm Arashi's nya CD "Boku no Miteiru Fūkei".

Varför den bilden?
- Jag fick den skivan idag!!!! Jag har inte lyssnat på den än man jag ska (A), sen fick jag även Arashi's "To Be Free" singel och SHINee's nya skiva "Lucifer" (^_^)

Jag ska lyssna lite mer på dem lite senare och imorgon (^_^)


Hoppas att ni får en bra natt & sov gott (^_^)

Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0