Trasig diskho... och Myeongdong shopping!

Hejhej!
 
Jag skrev i förra inlägget att jag skulle göra inlägg oftare? Här är ett inlägg, rätt så nära det förra tidsmässigt så :D
 
Det första jag har att säga är att jag inte gillar mitt kök. Alls. För igår så började en slang i köket från kranen läcka - och varken jag eller min roomie har koreanskat nummer så det tog ett tag innan vi kom fram till vad vi skulle göra - vi började med att gå upp till husets "vaktmästare"s rum, men han var inte där så efter lite funderande så gick Iga (min roomie) ner till bottenvåningen och ringde till hans nummer från sin polska telefon. Det tog ett tag men han kom till slut men då så hade jag redan suttit och försökt fixa till problemet utan någon lycka men jag hade fixat i ordning en liten annordning som gjorde att det mesta av vattnet åkte ner i en skål genom en plastpåse med sönderklipps botten. Han fick det att sluta läcka men kunde inte fixa till felet och ringde till någon som skulle komma och fixa till det dagen därefter på morgonen. Så jag fick diska i badrummet.. yaaaay. Imorse vaknade jag därför tidig för att han skulle komma på morgonen men husets ägare kom inte fören vid 1 tiden... först sa han att han inte kunde fixa det och skulle köpa en ny kran till imorgon men sen så kom han upp med kranen från allrummet på bottenvåningen (haha) och installerade den (med stora problem). Men den kranen är inge bra för det fortsätter droppa vatten långt efter att man stänger av det så... *suck* jag vet inte vad jag ska göra... får väl vänja mig med det antar jag... Men hursom hur så har jag nu i alla fall en fungerande diskho igen!
 
Efter det så satt jag bara hemma ett tag, för jag hade bestämt att träffa Franzi vid 7 för att gå och äta, men vid 4 tiden så började jag känna mig yttråkade och bestämde mig snabbt för att dra till Myeongdong, där det finns hur många affärer som hellst! Mest så finns det smink och klädaffärer men även annat. Det jag började med var att gå och köpa en skiva som jag har velat köpa i flera veckor nu - och jag har en hel bunt till som jag vill köpa men måste se över hur mycket pengar jag har kvar nu.. vill ju inte märka i Januari att jag har helt slut på pengar lixom. Sen gick jag runt där ett tag, kollade i lite affärer... Och jag köpte ett par saker till - 2 par ursöta strumpor med hundar på. Jag tror jag ska gå och köpa lite mer strumpor imorgon, eller i övermorgon :)
 
 
Jag köpte också ett blått nagellack från A'Pien - och jag målade just på det och som det verkar just nu så är jag jätte nöjd. Jag ska sova med det och se hur snabbt det tar för det att torka ordentligt och så men om det fortsätter vara så som det är nu så kommer jag nog att köpa det i några fler färger för det kostade bara 3000 won per flaska - inte ens 20:-... 

 
Förresten så köpte jag också min första skiva sen jag kom hit! Jag är så nöjd :D
 
Jag fick också lite mer nagellacks pads gratis och 4 st, exakt likadana, posters av L (Myungsoo) från gruppen Infinite som jag inte har någon aning som vad jag ska göra av med... och en påse med teokbokki snacks från ett par universitets tjejer som ville ställa lite frågor om vad jag tyckte om korea och så (jag fick snacksen som tack ^^)
 
Sen, när det närmande sig 7 så åkte jag tillbaka till Wangsimni för att träffa Franzi, och vi gixk till en vegan buffée restaurang som vi har varit på förut, men de hade stängt så vi gick (ledsna och besvikna) till subway och åt subs där i stället, vilket var gott men inte lika gott som det andra hade varit. 
 
Förrsten så hittade jag vykort idag men kunde inte köpa dem (hade inte kontanter :/) så jag ska köpa dem när jag åker dit imorgon, eller övermorgon ^^ Nu ska jag nog plocka iordning och gå och lägga mig. Hoppas att ni har det bra!
 
/ Kram Fia

Kommentarer
Postat av: Staffan

Är hos Farmor & Farfar, visar din blogg för dom nu!
Har hjälpt Pappa att byta till vinterdäck på bilen.
Vi alla hälsar så hjärtligt mycket till dig och hoppas att du har det BÄST!
Kramar från oss alla!

2014-11-04 @ 19:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0