Ojdå.. stor uppdatering igen!

Hej! Jag vet att det var länge sen sist jag skrev här men jag har bara inte haft tid... och om jag har haft tid så har internetet krånglat eller något annat gjort det omöjligt men nu så :) Jag kan ju börja med att säga att jag mår bra! Det är nu officiellt november här och jag har alltså varit hät i över 2 månader. Jag ska iväg idag eller imorgon för att leta upp lite vykort som jag kan skicka iväg för det har varit en sak som är omöjlig att hitta här. Jag vill ha vanliga vykort som visar Seoul men icke sa nicke, allt som finns är ju kuvert med brevpapper... 
 
Eftersom det var länge sen jag skrev så har mycket här. Jag ska försöka berätta lite snabbt om det som jag kommer ihåg :)
 
För det första så har jag nu gjort klart alla mina midterma, de hade placerat ut dem under 3 veckors tid och den sista blev jag klar med i onsdags. Det är huvudanledningen till att jag inte har haft tid att skriva - har suttit och pluggat när jag inte har haft lektion. En dag satt jag kvar till 2 på natten i universitetets bibliotek....
 
Jag vet att jag skrev för ett tag sen att jag funderade på att förlja med HIVA till Everland, en nöjespark, då det var en helgdag den dagen men en av mina professorer bestämde sig för att ha lektion den dagen i alla fall så jag kunde inte gå - men igår fick jag min chans! Vi hade en "skolutflykt" men koreanska klassen och det bestämdes att vi skulle åka till Everland! Det var riktig kul... jag spenderade större delen av dagen med att gå runt med Franzi, Karla and Nastya och vår lärare. Men jag är glad att vi struntade att åka den "värsta" karusellen för killarna i klassen stog i kö för den i över 3 och en halv timme! Det var det enda de hann göra förutom att åka på safari grejen som vi all åkte på det första vi gjorde när vi kom dit. Min lilla grupp (förutom läraren som gick för att ha kaffe med en kompis) åkte väl i alla fall en 4 stycken olika saker och åt lunch, och fick lite halloween smink på oss :) Men vädret var regnigt och kallt så det var inte så jätte trevligt direkt. Och så klart så var det några kinesiska killar fråpn min klass som kom typ en timma sent till stället vi skulle samlas på för att åka hem så 2 eller 3 andra klasser fick sitta i bussen as länge för att kunna åka tillbaka - men det var inte vårt fel! Efter vi kom hem så gick vi hem lite snabbt o åt och så sen träffade jag tjejerna jag hade umgåtts med under dagen igen för att gå ut och ta en drink eller två. Det var även det trevligt.
 
Härom dagen när jag var på E-mart så hittade jag ballerina kex förresten! Jag vart så glad över att hitta /något/ svenskt att jag köpte det direkt. Jag köpte också ingredienser och ha sedan dess tillagat stuvade makaroner.. vilket var så gott! Jag tror jag ska laga till det till lunch snart också :)
 
Förra fredagen så gick jag ut tillsammans med en tjej från min klass för att äta middag (kyckling!!) efter vår koreanska lektion slutade och vi hamnade på Chicken Buss! en restaurang jag verkligen gillar men det var inte den jag vill till från början, men jag kunde inte hitta den restaurangen sååå det blev Chicken Buss. Det var väldigt trevligt och jag lärde kanna både henne, och lite amdra människor vi pratade med, bättre.
 
Söndagen efter det, alltså förra söndagen, så åkte jag iväg på en utflykt arrangerad av Hanyang university för sina utbytesstudenter till en Risfestival. Själva festivalen i sig var väl inte särskilt kul, vi var där alldeles för länge och allting kostade bara pengar hela tiden... Men det var trevligt att spendera tid med de som jag var där med så det var väl okej antar jag? Dessutom så fick vi en matkuppong värd 6000 won och en hoodie som är väldigt skön så :)
 
Okej... andra saker jag har gjort sen sist... Jag har varit ute och ätit med kompisar, var till en traditionell folkvillage med klassen som en annan "skolutfykl", varefter vi gick ut ock åt med hela klassen. Jag har varit iväg med Franzi till ett par department stores för att kolla runt, och vi hamnade i en underground marknad en av gångerna där jag köpte en fin, blå handväska till mig själv. Jag har provar Taco Bell för första gången och jag gillar det - för man kan välja att ha kyckling i så mycket :D Och det är annorlande gentemot den koreanska maten och hamburgekedjorna som jag tenderar att hamna på när jag inte vill ha koreansk mat... Mycket mer har säker hämt men jag kommer inte på det såhär på rak arm. Men jag ska försöka att från och med nu föra lite mer uppdateringar (och ha med lite mer bilder, hehe) men det är inte så lång tid kvar innan jag behöver plugga en massa igen, för mitt slutprov i koreanska är 21:a och 24:e november, och innan dess har jag 2 viktga redovisningar och efter har jag slutprov i mina andra 2 kurser.. men som sagt - jag ska försöka!
 
Nu ska jag gå och fixa lunch ordentligt - hoppas ni har det bra!
 
/ Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0