Hejsan igen! Koreanska finals

Hejsan hejsan!
 
Idag gjorde jag den sista delen av mitt koreanska final så nu är den intensiva kursen klar! (Eller ja, måste in i morgon för att veta mitt resultat på provet och på onsdag för att få reda på vad mitt slutgiltliga resultat på kursen blir). Idag hade jag den muntliga delen (dvs. intervju och uppläsning av memorerade dialoger) och läsförståelse.
 
Intervjun tror jag gick rätt bra... Jag gick ut och vi började prata om min klänning, hur min hemstad är och om jag bor själv eller inte, vad jag saknar därifrån och vad jag vill göra när jag åker tillbaka... sen lite om hur det kommer sig att jag förstår koreanksa så bra, vilket ledde till ett litet prat om koreansk draman... så vi pratade mest bara fritt. sen frågade hon mig också att ge vägbeskrivning till ett ställe på´en karta, vilket gick bra. Hon sa på slutet att jag gjorde det bra så jag hoppas på ett bra betyg ^^
 
Sen hade vi dialog uppläsning vilket jag var riktigt nervös inför... och sen så råkade jag hamna i samma grupp som.. inte är den bästa i klassen om man säger så... och han hade inte memorerar dialogerna, utan bara de 6 första av totalt 18... så vi kunde inte öva tillsammans utan han behövde tiden till att memorera övriga dialoger. Men tillsist så var det vår tur och för min del gick det bra men för honom inte så bra... Det började med att jag i princip läste upp det hela själv... En sak som var lite lustigt var att vi bara behövde läsa om en dialog och alla andra 2... Hon sa hursom att jag gjorde det bra.
 
Sist men inte minst så var det läsförståelse, vilket jag inte tyckte var allt för svårt men jag skulle ha behövt mer tid... då jag inte är den snabbaste läsaren när det gäller koreanska...
 
I fredags så var det skrivadelen, hörförståelse och höguppläsning... Jag kan inte säga hur det gick än men det känndes som att det gick bättre än jag trodde det skulle göra... men vi får se imorgon.
 
Jag måste klara av det här provet för om jag inte får godkänt på level 1 så måste jag göra om samma nivå i vår igen... vilket jag verkligen inte vill göra!
 
Efter att provet slutade så gick jag, Carla, Anastacia (eller hur hon stavar sitt namn... på koreanskan kallar vi henne för Naisuja i alla fall) och Franzie till den veganska buffé restaurangen och det var så gott! Jag skulle egentligen gå ut men Hujie och ätit men hon ville inte ha vegansk mat så hon och Bomun gick och åt bbq istället, haha. Och vi skulle ha druckit soju vilket jag inte riktigt passar sig eftersom jag har lektion klockan 10 imorgon bitti... och nu måste jag upp ännu tidigare för att få koreansk resultatet.
 
I helgen lagade jag förresten svenska mat och det blev så gott... jag måste göra det oftare, haha.
 
Hoppas ni har en bra dag!
 
/ Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0