16/11-14 B1A4 Road Trip To Seoul

Det här är en sak som jag har velat skriva om ett tag nu men det har helt enkelt glömts bort när jag väl har haft tid att skriva... och i och med mitt slutprov i koreanska så har jag inte haft så mycket fritid till att börja med.
 
Men förra helgen, i söndags, så var jag faktiskt på konsert igen! Den här gången så var det i en mycket större arena, Jamsil indoor stadium, samma ställe där vollyboll och basketbollen i olympiska spelen var i när det var här i Seoul. Den här gruppen är mer välkänd än den förra konserten jag var på. Och biljetterna till den här konserten var mycket dyrare än den förra.. 99.000won~700:- så anledningen till att jag gick själv var att det priset är för hägt för att be någon att förlja med "bara för att" - och ingen jag känner här tycker om dem tillräckligt mycket för att betala det.
 
Konserten började klockan 4 på eftermiddagen men jag skulle vara där för att hämta min biljett (som jag köpte via Interparks globala sida) 3 timmar innan den började och jag var där i god tid. När jag väl var där så passade jag på att också köpa lite grejer... först deras officiella light stick som är riktigt cool, sen den officiella "eco bagen" för att jag ville ha något att ha min light stich förpackning i då den inte fick plats i min handväska. Jag köpte också deras senaste japanska singel från ett par japanska fans som hade åkt till Seoul för att gå på konserten. Här är en bild på allt:
 
 
Och sakerna här var mycket dyrare än på Lunafly konserten... menemen.
 
Jag gick runt på området rätt länge, och på natten innan så hade jag hunnit bli riktigt dålig i halsen så jag hade ont som bara den. Efter ett tag så större jag på en annan "foreigner" som var där själv så vi bäste för att gå omkring tillsammans och hon var riktigt schyst. Tydligen så jobbar hon här som en engelskalärare, men inte i Seoul utan nera i Busan som ligger typ så långt ner som man kommer i korea... långt ifrån var jag bor.
 
Efter att jag träffade henne så gick tiden mycket snabbare och snart var det dags att gå in. Vi satt på olika ställen så vi sa hejdå och gick till våra platser. Inne i arenan var det strikt förbjudet att ta kort så jag lät bli att göra det, förutom några kort innan de kom ut, för att kunna visa hur det såg ut från där jag satt. Jag har högst upp på andra läktareb så jag var inte nära... nästa gång så tror jag faktiskt att jag ska försöka satsa på ståplats, även om det innebär att stå länge och mycket trängsel - upplevelsen verkar så mycket roligare.
 
Såhär såg det ut från min plats:
 
Jag säger inte att jag inte gillade upplevelsen som den var - det var riktigt kul att äntligen få se, och höra dem live! Men med tanke på att jag inte såg dem särskilt bra, tjejen jag satt bredvid sa inte ett ord, min hals gjorde ont som bara den och att jag mot slutet började bli hungrig också så skulle den kunna ha varit bättre - men jag är fortfarande glad att jag gick! Om de har fler konserter när jag är här så skulle jag vilja gå igen ^^
 
Det var nog allt jag hade att säga för tillfället - ha den toppen!
 
/ Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0