Så.. första gånger jag följer med till ett koreanskt bbq ställe

Hej :) Så nu är klockan mycket, jag kom just tillbaka efter att ha gått ut med ett gäng till ett bbq ställe. De åt koreansk bbq (alltså kött man grillar själv vid bordet och som man sedan äter i ett salladsblad med lite andra grejer i som vitlök och olika såser) och jag följde med mer för sällskapet men drack i slutändan ett par shots soju, så nu känner jag mig lite vinglig men jag ska dricka mycket vatten och gå och lägga mig snart - ska på orientation på universitetet imorgon vid 9.45. Det var ett någolunda blandat gäng nationaliteter där, det var jag - svensken, sen var det ett gäng tyskar, holländare, en kanadensare, en mexikan, en brazillian och en kille från Österriske. Innan det var det meningen att jag skulle följa med till en fest för utlandsstudenter men vi var tvugna att gå tillbaka av lite olika anledningar och då bestämde jag mig för att inte följa med (tyckte bara det blev för dyrt.. 20.000 won för inträdet och att sen behöva ta taxi tillbaka?) så jag kände mig rätt tråkig där ett tag, men som tur är knackade de tyska killarna på och frågade om jag ville hönga med dem så det gjorde jag. Allt som allt så spenderade jag 1000 won istället för 35.000 och hade jättekul så win/win?? Av någon anledning vill inte min telefon och dator samarbete så jag kan inte ladda upp en bild på maten men jag lägger upp en på instagram istället. Nu ska jag hoppa i säng - bye bye ^^ / Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0