Last friends.. - Hemmavåld är ej okej -

Hejsan alla glada där ute ^_~

Jag har just tittat klart på hela serien "Last friends" och det är nästan lite väl illa, även för mig att hinna titta klart på en serie på 11 avsnitt på bara typ ett dygn. Men den serien var inte alls som de serier jag brukar se på utan jag brukar gilla serier som är lättsamma, roliga med lite romans och sånt men den här var en såndär.. djup serie, eller vad jag ska säga xD

Den handlar om en tjej som blev utsatt för hemmavåld utav hennes pojkvän som hon bodde ihop med och så flyr hon till hennes gamla skol kompis som försöker rädda henne från hennes pojkvän. Men sen så blir det ju ännu mer intressant när man får reda på att hennes gamla skolkompis egentligen är kär i henne och att hon tror att hon vill operera om sig till kille...

Hehe, det var en kort och dålig förklaring om serien, men jag tycker iaf att ni ska ta och titta på den, för den värmer verkligen hjärtat och får en att se hur folk kan ha det, när de har det som värst när det gäller kärlek.. =)

Här är en bild på de som spelar de stora rollerna ^^



Men jag är ändå lite fundersam om vem som egentligen skulle vilja spela en kille som står hans flickvänn och sånna där riktigt otäcka roller... Men han som spelade pojkvännen i den här serien gjorde rollen riktigt bra, han fick mig att på något vis känna mig ledsen för honom oxå för att det verkade som att han inte kunde göra någonting åt hans beteende... 

Jag fastnade speciellt mycket för låten i introt i serien, så jag tycker att ni oxå ska lyssna på det XD




Jag tycker att ni ska sprida runt till de ni bryr er om att hemmavåld aldrig är okej och om ni känner någon som ni tror utsätts för det, prata med den och försök till din bästa förmåga att hjälpa till så att vi i det här sammhället kan få stopp på det här!

Kram Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0